Sthlm i mitt <3

Det var ett tag sen jag skrev här sist.
Jag har inte haft lust eller orkat helt enkelt..
Så vad har jag att dela med mig av då?

Jo dagarna har flytit på rätt bra.
Fått besök ända ifrån Mora, det var trevligt :)
Annars så åkte jag på årets förkylning under Torsdagskvällen som håller i sig lite grann ännu idag. Fy fan!

Lönehelgen åkte jag och två av mina kära vänner upp till huvudstaden Sthlm. Där bodde vi i en lägenhet på Tyresö och hade väldans gött.
Nu undrar ni kanske varför jag åkte upp förkyld som en åsna med feber?
Jo, jag hade lovat ut min lägenhet under helgen till min farmor och hennes man att bo i under denna helg, Så alternativet var att trängas i min mammas tvåa, eller följa med till Sthlm ändå.

Jag är inte den som bangar en resa man planerat i ca 6 veckor, så med kudde, filt, Ibumetin, Kang-Jang och vitamintabletter var jag rustad för resan. Mestadelen av helgen gick jag omkring i glasögon! Hör och häpna! Det gör jag nästan aldrig! Jag får så stora ögon i de, det ser kul ut! Men det sved i ögonen och man ska egentligen inte ha linser när man är förkyld..

Fredagkvällen kom vi fram vid 20, efter att ha kört vilse. Det var Kalles fel!!! Jag körde och ville åt Höger, Kalle till vänster. JAG HADE RÄTT!.. Men litade på honom, för det var ju till hans kusiner vi skulle, och jag har sällan kört i södra Sthlm.
Senare käkade vi pizza och hälsade på Kalles båda kusiner. Sedan blev det filmkväll (seven) och bara slappt.

 Lördagen var vi nere på Tyresö centrum, käkade goda pastarätter, kikade efter kläder och smycken, inhandlade saker på systemet. Senare var det bara att göra sig i ordning för fest,. Efter en dusch på sisådär 40grader varmt så kände jag mig lite mer mänsklig. Hade köpt fruktvin (wild Strawberry) från systemet så jag var inställd på att dricka det iaf.

Förfesten hamnade på Bondegatan på Söder, där jag efter ett tag fick  CP-ryck och blev arg, det enda jag hade i mitt huvud var att jag ville kasta något på Jessica. Detta Något blev min mobil som träffar hennes GLAS! Min mobil går i 5 bitar typ och det rödfärgade fruktvinet som Jessica också drack spilldes ut över de VITA soffkuddarna. OOOPS. PINSAMT!!!
Men det går tydligen tvätta klädseln och jag hoppas det går bort! Det var ju inte rödvin iaf.. Snarare något konstgjort färgämne..

Senare åkte vi taxi in till Stureplan.
Vi gick in gratis hela gänget på Solidaritet (för 2 av de hade sina kontakter). Var LITE GÖTT att gå förbi den långa kön och slippa entréavgiften! Så det enda vi betalade var garderoben 30kr. =)

Väl där inne får jag en massa killar efter mig, och Kalle skäller på mig senare för att jag dissade alla utan att först mjölka de på saker från baren... En av de jag dissade hade tydligen beställt en champagne! Till sig själv efter att han inte fick min uppmärksamhet...

Oops, sa jag då. Men jag är inte här för att krusa för Någon, som jag inte vill! Hitta dina egna ragg och mjölka de! Var mitt svar i mitt huvud... Hehe

Vi var tillbaka i Tyresö typ 5 på morronen eller nåt. Vi (läs JAG, övertalade att vi skulle gå typ 3.30) orkade inte festa ända till 5. Det blev för mkt folk och för hög volym på musiken för min del... Innan vi åkte hem blev det nattamat på McDonald's

Söndagen blev bakisdag, vi åkte och käkade kinamat och hade det gött innan hemresa mot Skövde igen. Jag som var minst bakfull fick vara försteChaufför. Jag har då INGA problem med att köra bil mitt i Sthlm. Inte ens när man ska byta filer bland 5-6 befintliga.. Bara man vet var man ska innan man kommer på att Shit DÄR skulle jag BYTT FIL..

Min mobil gick att lappa ihop, displayen, batteriluckan, knappsatsen och framdelens skal som man egentligen inte ska kunna ta loss var LOSS. Just nu är den lite skev och sprucken på några ställen men den FUNGERAR!
Tur jag har en nyare mobil här hemma som också fungerar. Fast jag gillar den inte lika mkt.

Jaja, detta var allt jag hade att säga för den här gången! Hoppas ALLA orkat läsa ända hit =) =)

//Linda

Kommentarer
Postat av: Kael

Ja för fan, det var grejer det!

Är ännu besviken att du inte mjölka den mest sjlvklara braten på hela stället! Du kunde iaf mjölkat honom för min skull o gett till mig :P

2009-04-02 @ 00:27:08
URL: http://kaelmorgan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0